Dana 20. rujna 2023. godine održan je sastanak učinka (Impact meeting) Erasmus+ projekta ASPIRE. Sastanak je okupio nezaposlene i zaposlene osobe, poslodavce, trenere mekih vještina te predstavnike ustanove koja posreduje na tržištu rada i ustanove za primjenu informacijske tehnologije u sustavu znanosti i visokog obrazovanja, ali i šire u Republici Hrvatskoj.
U prvom djelu sastanka prezentirani su rezultati projektnih aktivnosti poglavito oni vezani uz istraživanje važnosti mekih vještina u Hrvatskoj iz pozicije poslodavaca, zaposlenika, nezaposlenih osoba i trenera mekih vještina. U tom smislu, sudionici su zaključili da u Hrvatskoj meke vještine se ne stječu formalnim obrazovanjem, ali su ključne za osobni i profesionalni razvoj te napredak u karijeri.
U drugom djelu sastanka predstavljen je prototip platforme ASPIRE koji predstavlja inovativni pristup usklađivanja ishoda učenja odraslih s promjenjivom dinamikom tržišta rada i kulture unutar različitih organizacija. Prototip također ima funkciju osnaživanja osoba potrebnim mekim vještinama, a također im pomaže razumjeti kako se te vještine uklapaju u tržište rada i određene organizacije.
Prototip ASPIRE povezuje ishode učenja iz treninga mekih vještina s mehanizmom preporuka za najvažnije vještine na tržištu rada. To se omogućuje:
- stvaranjem popisa tržišnih vještina izvlačenjem relevantnih informacija iz životopisa osoba,
- istraživanjem područja karijere koja su u skladu s profilom vještina osobe i prepoznavanje nedostatka vještina,
- mapiranjem obrazovnih puteva u skladu s profilom vještina osobe, ciljevima i zahtjevima poslodavaca,
- pregledavanjem aktualnih oglasa za posao koji su usklađeni s vještinama osobe.
Prototip je također primjenjuje otvorene digitalne značke kao dokaz stečenih vještina u neformalnom obrazovanju te djeluje kao ‘putovnica vještina’, omogućujući pojedincima da pokažu svoj put učenja, identificiraju svoje snage i područja za poboljšanje. Aplikaciju osoba može koristiti i nakon faze osposobljavanja, njegujući kulturu kontinuiranog učenja. Premošćivanjem jaza između ishoda učenja i potražnje na tržištu rada, povećava se zapošljivost te pridonosi osobnom i društvenom razvoju osoba, posebno među ranjivim skupinama.
S obzirom na to da bi platforma trebala dodjeljivati digitalne značke po završetku osposobljavanja, njihovo značenje, primjenu i iskustva podijelila je dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja Sveučilišnog računskog centara Sveučilišta u Zagrebu, središnje ustanove za primjenu informacijske tehnologije u sustavu znanosti i visokog obrazovanja, ali i šire u Republici Hrvatskoj, koji već nekoliko godina uspješno primjenjuje digitalne značke za razne obrazovne aktivnosti.
Sudionici sastanka su se složili da je prototip ASPIRE relevantan i vrlo jednostavan za korištenje te kako ga je potrebno promovirati u Hrvatskoj kako bi postao vidljiv i prepoznatljiv za sve dionike – zaposlene i nezaposlene osobe, poslodavce, obrazovne organizacije i ustanove tržišta rada. Većina sudionika se također složila da prototip može doprinijeti: boljem usklađivanju osobnih vještina s kulturom vještina organizacije ili tima, boljem usklađivanju obrazovanja i osposobljavanja s daljnjim mogućnostima razvoja karijere; boljem usklađivanju vještina zaposlenika (meke vještine) s mogućnostima razvoja karijere; učinkovitijem profesionalnom usmjeravanju i osposobljavanju. Ujedno su se složili da može omogućiti poslodavcima više mogućnosti za zapošljavanje i zadržavanje ljudi te u konačnici doprinijeti smanjenju diskriminacije na tržištu rada i povećati socijalnu uključenost.